Leren verkopen als niet-verkoper

Verkopen vraagt een aparte communicatiestijl. Wil je een klant overtuigen van jouw product? Dan sta je sterker als je de juiste communicatie- en verkooptechnieken beheerst. In deze opleiding verkennen we jouw commercieel inzicht en maak je kennis met de 4 fases van het verkoopsgesprekschema. Hier leer je hoe je een klant kan overtuigen om tot een aankoop over te gaan.

 

Programma

Commercieel inzicht

  • Waar zit jouw rol in het verkoopproces?
  • Hoe kijkt een klant naar je?
  • Ken ik de USP’s en (toegevoegde) waarden van mijn bedrijf… en kent een klant deze, m.a.w. waarom zou een klant bij jou moeten kopen?
  • Wat en wanneer koopt een klant?
  • Hoe verloopt het behoefteproces van klanten?
  • Wat is cross-selling en hoe hanteren?
  • Hoe creëer ik verkoopopportuniteiten?
  • Hoe ga ik om met deze opportuniteiten en hoe maak ik ze concreet?

 

Commerciële communicatie

Focus op 4 fases uit het verkoopgesprekschema:

  • Introductiefase: professionele start van mijn gesprek
    • hoe stel ik mezelf en mijn diensten voor
    • fout: (niet) te snel zelf met oplossingen komen
    • fout: (niet) te snel extra verkoop op tafel smijten
  • Informatieve fase: hoe creëer ik opportuniteiten?
    • cross-selling techniek hanteren in je rol als vertrouwenspersoon, maar wel durven gebruiken
    • trechtertechniek + het belang van negatieve en positieve gevolg/effectvragen
    • opportuniteiten detecteren en er commercieel mee omgaan: hoe doe ik dat?
  • Argumentatiefase: hoe kom ik overtuigend over?
    • fout: (niet) technisch argumenteren
    • sellogram model als argumentatietechniek
    • (extra) aankoop verantwoord maken
    • story-telling als overtuigingstechniek
  • Mijn added values uitspelen (+ troeven van mijn rol in de klantrelatie)
  • Bezwaren: hoe ga ik ermee om
    • enkele weerleggingstechnieken
    • mijn gesprek samenvattend brengen via top-5 techniek
    • kan ik een deal afsluiten (en hoe)

 

Communicatievaardigheden

  • Focus op vraag- en luistertechnieken
  • Techniek van de dieptevragen m.b.t. doorvragen naar opportuniteiten
  • Het belang van non-verbale communicatie + zelfverzekerd overkomen
  • Assertiviteit in mijn rol: zelfverzekerd (durven) communiceren

 

Prijs

  Lid  Niet-lid
Opleidingskost € 414 € 559


Alle prijzen zijn exclusief btw, maar inclusief catering en cursus.

 

Mogelijke tussenkomsten



 

 

 

Image
Tramstraat 59
9052 Zwijnaarde
T 09 244 45 00
opleidingenovl@embuild.be
Image

© 2022 Embuild West- en Oost-Vlaanderen. webdesign by SCOPS (www.onlineopvallen.be)